medved »
me too...:-D
srsly, jasně, přesně tohle je to, z čeho mě bolí hlava, a to jenom proto, že si to nedokážu představit. Jasně, chápu, že jsou tóny, a tak... a možná to pochopim právě tim mym způsobem, jak jsem postnul dole. Čeká mě ještě dlouhá cesta. aposlední co se kdy naučim, budou noty ..:-D nejsem úplně blbej, chápu i paralelní stupnice, jako C - Am, D - Hm, E - Cism... kjdyž se soustředim na kruh, tak i ten dává smysl. Jenomže já mam dojem, že to pochopim líp jinak. Právě tak, jak tomu nerozumíš ty - a já chápu,že tomu myšlení nerozumíš, díky tomu, jakej jsem amatér, kterej vyrost u ohňů a v hospodách, a hraju jenom na kytaru, tak to vidim po svym A občas to neni kompatibilní s obecnou teorií. Ale jak mam teď všechny tóniny rozkreslený, tak to tam všechno je. Podívej se jenom na tu mojí malůvku. Já jsem si postupně vzal každej tón z tóniny D, a postavil na něj trojzvuk a čtyřzvuk. Super. Z toho vychází spoustu věcí. Když ti vyjde druhej tón v akordu o tři půltóny, je to moll. Když čtyři, je to dur. A tady to začíná naskakovat. Když se podíváš na postupku od tónu H, dostaneš aiolskou stupnici. A to je hustý! A navíc rozporuju tvojí teorii o kvintách, protože neni! Protože třeba tady v Ddur se podívej na ten odstup u Cismi7/5b, a to neni 7 půltónů, ale jenom 6! Aha? Cože?
Takhle mam rozepsaný všechny použitelný tóniny, a teď teprve můžu zkoumat tyhle "intervaly" který ale budou ve finále kompatibilní s mym vysvětlením, jen je to jinak napsaný a já to budu schopnej pochopit. A jasně, že něco namemorovaný mam, a něco už znam, ale mě spíš trápí, co neznam. Každopádně si ty tvoje bláznivý kruhy proběhnu, případně bysme mohli jít někdy na nějaký kafe, pivo nebo rum (případně vše v kombinaci) a mohli bysme o tom podebatit. Díky tomu, jak moc je to pro mě velký téma, tak o tom dokážu diskutovat hodiny. A samozřejmě jsem teprve na začátku a spoustě věcem prostě ještě nerozumim...:-))