medved »
To je nějaký moc šílený, barevný, a co je nejdůležitější, nic mě to nenaučí, to jsem už zjistil, že memorováním se nikam nedostanu.ů To je jako naučit se posloupnost akordů, ale nechápat, proč tam jsou. Jakože s teorií se peru už několik let a bezúspěšně, vždycky jsem skončil v jakýkoliv knížce na straně 30 - intervaly. Možná že pro klavíristy a magory to je srozumitelný, ale já měl vždycky dojem, že jsem zabloudil v lese, všude samej strom a nic nedává smysl. Až teď. Teď mi poslal kámoš tak srozumitelný vysvětlení, že jsem prozřel. Každej vnímá muziku jinak a já díky tomu, že to nějakej pátek hobluju, tak mam nějaký věci podvědomě zafixovaný - coý může bejt i kontraproduktivní. Každopádně jsem nikdy nechápal zmenšený tercie, septimy, támhleto. Jako jasně, chápu, že tercie jsou tři, ale tři čeho? Tónů? OK, v C dur to funguje, ale pak máš půltóny, co ty na to? No a v záplavě otázek mě dycky rozbolela hlava, já sem tu knížku zavřel a šel si šmrdlat něco primitivního v depresi, že některý dveře pro mě zůstanou zavřený. Kvartovej, resp. kvintovej kruh jsem vždycky měl za zbytečně složitou blbost, protože jsem se naučil transponovat jinak, a já to nevidim jako kruh, ale jako přímku, kolej. Anebo šroubovici. Ale zůstanu ako správnej kotlíkář u kolejí, a pro mě je oktáva 11 půltónů za sebou. Stejně jako máš půltóny na kytaře. a když sem dam to, co jsem zatim vybádal třeba v Ddur, je takhle:
Takže já potřebuju zjistit, jak jsou jednotlivý akordy položený, sesynchronizovat jazyk mýho kmene s jazykem ostatních a dál bádat. A to mi přijde ta tabulka jako zbytečná, jednak už mam tabulek dost a všechny povídaj podonym směrem,jendak na to musim přijít...:-)) ale každopádně dík. A teda rozebíram stupnice C, D, E, F, G A, B, myslim, že tóniny jako H, As, Es, nebo Fis my kotlíkáři moc nevyužijeme a i takhle mam celkem naloženo.