Pralinka2 »
Tedy, jak jistě víte, Česká pošta už asi odjakživa nabízí službu
Dosílka, tedy změna místa dodání pro všechny došlé zásilky.
Dosílat zásilky lze na jakoukoliv adresu v ČR po dobu Vámi zvolenou, nejdéle však 6 měsíců. Po uplynutí stanovené doby lze o tuto službu znovu zažádat. Cena služby je stanovena dle platného Ceníku České pošty.
Kdysi dávno, asi před 20 lety, byla cena za tuto službu spíš symbolická, pak byla změněna na částku 100 Kč za měsíc. To by ještě šlo, jde tedy o 100 Kč za každý započatý měsíc, s čímž by se taky dalo smířit, ale zpočátku to interpretovali tak, že jde o každý započatý
kalednářní měsíc, takže když si člověk objednal dosílku například na období od 31. července do 1. srpna, tak platil za dva měsíce - červenec a srpen. To se naštěstí po několika letech srovnalo, takže za dobu kratší než 1 měsíc se už platí jen částka za jeden měsíc, i když je to na přelomu kalendářních měsíců.
Teď někdy asi před dvěma nebo třemi roky to zdražili na 120 Kč za měsíc.
Potud by bylo všechno v pořádku; když tuto službu za tuto cenu nabízejí, tak ten, komu se to vyplatí, si tu službu může objednat a zaplatit a nechat si dosílat poštu například na místo, kde tráví dovolenou.
Jenže jak vypadá praxe, s tím jsem se za těch 20 let, co tu službu v době dovolené využívám (nebo spíš "marně se snažím využívat"), setkal už nejmíň devatenáctkrát.
Počet případů, kdy za těch 20 let ta služba fungovala bezchybně, by se dala spočítat na prstech jedné ruky nešikovného dřevorubce.
Párkrát se stalo, že to prostě nefungovalo vůbec. Dvakrát mi dokonce vraceli tu zaplacenou stovku, za neposkytnutí služby. Jenže já nechci tu stovku, já chci, aby zaplacená služba fungovala!
V několika případech se vymlouvali, že za to může brigádník, protože naše doručovatelka měla dovolenou. Bohužel asi dělám chybu, když jezdím na dovolenou v době dovolených.
V některých případech mi zásilky na místo dovolené přicházejí, ale zdá se mi to nějak málo; a když se vrátím, zjistím, že mám doma narvanou schránku - tedy že mi dosílali jen něco.
Loni mi napřed asi týden vůbec nic nepřišlo, pak jsem na naši poštu zatelefonoval, oni se omluvili, že na to zapomněli, a poslední dva dny dovolené mi to tam posílali; asi aby to vykompenzovali, to tam pak posílali ještě další týden, takže ještě týden po návratu z dovolené mi dobří lidé z místa dovolené posílali zpátky do bydliště zásilky, které mi tam přišly.
V minulosti mi také při vyřizování reklamace poradili, že příště kromě podání příslušné žádosti mám také přímo domluvit s vedoucí pošty, aby na to dohlédla. To párkrát zafungovalo. Ale letos, i když jsem předem hovořil s paní vedoucí na poště, to stejně moc nefungovalo. Když jsem z místa dovolené zatelefonoval na poštu, tak mi pak přišly najednou zásilky za několik dní, a pak už vůbec nic. Když jsem se vrátil z dovolené, ve schránce toho sice moc nebylo, ale vzápětí mi přišel e-mail z distribuce předplaceného časopisu, že červnové číslo se jim vrátilo jako nedoručitelné. Takže to vypadá, že tentokrát mi zásilky místo dosílky nedávali do schránky, ale rovnou vraceli odesílatelům.
Prostě nechápu, když už 20 let soustavně
nejsou schopni tuto službu poskytnout, proč ji stále
ještě nabízejí.