::R@keta >> Generation Web Vol.2>>

nástěnka Světonázorová orientace --- stats --- home

více...
11. května 2025 [6:11:26]
Rakeťáci © 2008-2012
(nápověda)
(starý úvod)
Světonázorová orientace

:: homepage
vlastník: Stenly ::
38 odběratelů ::
jen příspěvky od:
(zastavit refresh) << na vršek nahoru :: 1189-1208 z 4939 :: dolů dospod >>
Stenly
* 25. října 2020 [16:17:48] Re :: link
 
Stenly
* 18. října 2020 [17:38:01] Re :: link
 
uri
* 16. října 2020 [15:03:14] Re :: link
uri » AirGuru (9:17:32): noice, mam raodst, ze nejsem uplne mimo misu ')

ad self-drive a elektroauta, to spolu v zasade nijak nesouvisi, ale vidim to vsude zminovany jako uz prakticky jistou bucnost, ze to pujde ruku v ruce. prirozene self-drive muze bejt i spalovaci motor, pohon nehraje roli.

vodik ma imho budoucnost u lokomotiv a pripadne velkejch tahacu na dlouhy vzdalenosti

ad jadro, ja doufam, ze bude renesance a lidi budou tentokrat racionalni... musim se podivat jak to vypada s tema thoriovyma reaktorama, ktery se hypovaly pred par lety

jakkoliv se v cechach kdo napakoval na tom uletu se solarama v polich, tak sem porad rad za to, ze se cesi jadra nevzdali, jako napriklad nemci, to je ulet kterej nepochopim asi nikdy
 
Mc
* 16. října 2020 [12:25:17] Re :: link
 
Sili
16. října 2020 [10:24:40] Re :: link
Sili » Miluju pojem falesna korelace <3
 
AirGuru
16. října 2020 [9:17:32] Re :: link
AirGuru » Souhlasím skoro se vším s těmahle poznámkama:

- Myslím, že hlavní argument proti vodíkový autům je výrazně nižší účinnost konverze energie -> pohyb, protože musíš absolvovat konverzi elektřiny na vodík a zase zpátky, což je výrazně míň účinné než baterka a nepřijde mi, že by mělo být možné to k sobě nějak výrazně přiblížit nebo to otočit (ty procesy mají typicky nějaké svoje teoretické limity).

- Jaké jsou ekologické dopady baterek vs. vodíkové infrastruktury si netroufám porovnávat, protože o tom je tolik protichůdných informací a nikdy jsem to neporovnával, ale vodíková auta bych taky neodepisoval, ale zas tak pozitivně to nevidím.

- Nevím jaká je souvislost self-drive s elektropohonem. To je spíš falešná korelace :) Ale Tesla je takový Apple na auta. Je to drahý, nahypovaný, ale zase to má objektivně fičury, který mohly ostatní autovýrobce napadnout taky dřív (docela kvalitní a použitelný displej, počítač, integrace s mobilem a tak), a taky fičury, který už všichni dávno mají akorát tomu Tesla dala daleko lepší marketing a vypadá to jako něco jiného (rané verze self-drive co byly efektivně adaptivní tempomat + lane assist, taky běžný na ostatních autech).

- Naprosto nechápu, že jsme si jako společnost zvolili cestu k decentralizovaný elektrifikační utopii. Mohli jsme mít jadernou elektrárnu, která by dodávala elektřinu pořád a kdy je potřeba. Místo toho jsme narvali bilióny do obnovitelných zdrojů, tím jsme zkurvili stabilitu sítě a poškodili všechny ostatní zdroje, musíme investovat další miliardy do vývoje baterek, a protože je to všechno strašně drahé a nespolehlivé, tak musíme investovat ještě další miliardy do úspor, inteligentních spotřebičů a funkční decentralizace. Mě to přijde jako takový iracionální důsledek odporu k centralizaci. Lidi v tom vidí asi komunismus nebo co. Takže místo toho vezmeme komunistické dotace, ale neinvestujeme je centrálně do R&D nebo do velkých efektivních zdrojů s vysokými investičními náklady, ale rozdáme je milionů malých neefektivních malých subjektů, mezičlánků a příživníků, protože to je "tržní cesta" a ta musí být samozřejmě ta jediná správná.

Asi se budu posté opakovat, ale třeba dotace na obnovitelné zdroje energie jsou loupež století. Platíme za to v ČR cca 40 miliard ročně, zhruba půlka ze státního rozpočtu a půlka rozpočtená lidem do faktur za elektřinu. Za to dostanem ušmudlané 2TWh elektřiny ročně, což je cca 1/7 výroby Temelína. Ty peníze jsou stejné, jako celý rozpočet na vědu a výzkum, nebo třeba celý roční rozpočet ITERu, což je mezinárodní projekt států co tvoří 80% světového HDP. Mohli bychom si ho dovolit sami.

Jakou má kurva logiku, když chci stimulovat efektivitu solárních panelů, proplácet veškerou elektřinu z nich vyrobenou za celý jejich život? Číňanovi zvednu poptávku o jeden panel navíc, takže o ten jeden panel navíc ho stimuluju k výrobě efektivnějšího panelu, ale stojí mě to celou tu elektřinu co ten panel vyrobí?
 
uri
* 14. října 2020 [16:31:47] Re :: link
uri » btw cekam az se zjevi airguru, ten dela nebo aspon delal nejaky byznys matematiky pro CEZ a urcite o tom vi, vic nez ja a rozhodi mi sandal nejakym insightem, kterej me minul nebo mi nedosel XD
 
Sili
14. října 2020 [16:22:52] Re :: link
Sili » Panties are still on:))
 
uri
* 14. října 2020 [16:03:50] Re :: link
uri » hele ja mam v tomhle zainvestovano dost penez a stravil sem nad nerdenim tech firem a trhu tolik casu, ze sem zase tlustej a slabej XD

souhlas s vodikem, to se jevi jako nejlepsi reseni v tuhle chvili a mam nakoupeny akcie $PLUG

ad baterky, to je klasickej problem medialnich mrdek a toho jak informujou o tehle technologiich. vzdycky napisou clanek, ze nekde na univerzite prisli na novy baterky z diamantu and shit a zni to jako, ze to bude mit pristi iPhone, realita je takova, ze to casto narazi na problemy se skalovanim do masovy produkce, at uz cenove nebo technologicky. cili technologii je vymysleno spousta, jen se resi jak je vyrabet dost levne na to aby mely ekonomickej smysl

ad Tesla, osobne od ni drzim ruce a svoje penize pryc, ta bublina za posledni rok je absurdni... nicmene jim musim nechat, ze maj vizi, jako mel Jobs s prvnim iPhonem o tom co vlastne je telefon a jaka je jeho budoucnost. Nerikam, ze to bude zrovna Tesla, ten silnejsi pes, kterej na konci tyhle mrda, ale jsou to oni kdo zacal tuhle revoluci, at uz dopadne jakkoliv. hodne obecne se da rict, ze j v pozici, kde byl apple, kdyz zacali prodavat prvni iPhony a vetsina populace nechapala wtf a 15 let pozdeji mame vsichni chytry telefony a pomalu se bez nich neda existovat v moderni spolecnosti

plus teda pripominam, ze pointa elektroaut je v tuhle chvili dostat splodiny z mest, ne se zbavit plodin. a za druhy autonomni rizeni a flotily v zasade pojizdnejch loungi bez ridicu, ktery se si zavolas pred barak appkou v telefonu a doveze te kam potrebujes, zatimco relaxujes na gauci a cumis na TV nebo ctes knizku atd... to se teprve taxikarska mafie posere lol

a na konec za sebe verim v porekadlo, ze nutnost je matkou invence a az pujde tlusty do tenkyho, tak ten skok z fosilnich paliv na zeleny zdroje pujde raz na raz, tohle cely je zatim porad jen predehra a ani kalhotky jeste nesly dolu

zdroji cisty energie je dost, jen nejsou tak efektivni jako po sto letech vymazelna infrastruktura ropnyho prumyslu a jeste starsi uhelnyho

solar ma budoucnost, pokud se zacne cpat na strechy ve mestech a ne na pole, jadro je nevyhnutelne pred renesanci, vodik v tichosti nabira na sile a vedci porad sni o fuzi
 
Stenly
* 14. října 2020 [11:26:42] Re :: link
Stenly » ad zazracny baterky, jako pral bych si to, kdyz uz ty zlodejiny platime tak aby z toho aspon neco bylo.. ale uz deset let ctu v novinach se stupnujuci se frekvenci ze jdou za rok do vyroby a zatim porad hovno, tak nemusim bejt ani nejak zvlast paranoidni, abych v tom cejtil spinavy pr nebo v lepsim pripade prani otcem myslenky
 
Stenly
* 14. října 2020 [11:21:19] Re :: link
Stenly » Sili (10:43:35):

suverene nejdal je vodik, stacila by mala cast tech penez co se rvou do solaru a podobnejch zlodejin dat na r&d a muze to bejt market ready a FUNKCNI, cili s opravodvou pridanou hodnotou co se tyce ekologie treba za pet let.. teda opet za predpokladu, ze k tomu bude jadro (nebo jiny, zatim neexsitujici zdroj cisty energie)

ale to se porad bavime o emisich v doprave, pritom kdyby to cely bylo mysleno vazne, muselo by se zacit u energetiky, viz Stenly (11:52:21):


uri (17:37:54): Tesla je na kapackach z dotaci, jinak by uz davno zkrachovala a drtiva vetsina jejich aut udela za svoji zivotnost vetsi skodu na zivotnim prostredi nez kolik usetri emisi.. bez dotaci by neprodali nic, s mega dotacema maji 1% market share, zcela disproporcne medializovana bublina imo (a podvod na danovejch poplatnicich)
 
Sili
14. října 2020 [10:43:35] Re :: link
Sili » Ja teda furt věřím ze alternativni pohon bude, ale nebude to baterie
 
uri
* 13. října 2020 [17:37:54] Re :: link
uri » Stenly (17:23:56): definuj trh, metropolitni merika ma docela tesla horecku a cina to tlaci, aby se dalo v tech jejich megamestech dejchat

Evropa se zatim zda odolava tomu trendu, coz kvituju

za sebe bych do toho nesel a ekologicky je vyroba tech baterii naprostej pruser, uz jen tezba lithia a dalsich prvku, co do to jde kurvi a zamoruje vsechno okolo... zlaty uhli, to jde ze zeme rovnou do kotle aspon a nemusi se pumpovat doly kyselinama apod.

na druhou stranu se rysuje nekolik next-gen technologii baterek a na baterkach tohle cely stoji a pada

jakmile budou nejaky “zazracny” baterky k dispozici, spolecne se solarnima stresnima taskama, tesla walls and shit, tak by to mohlo zaciti davat smysl v ramci decentralizovany elektrifikacni utopie
 
Stenly
* 13. října 2020 [17:23:56] Re :: link
Stenly » tak trh rika jasne ze za soucasnejch podminek elektromobil nikdo nechce :)

plus teda mi vrta hlavou jeste jedna vec, kde evropa vezme dost energie, kdyz odstavime uhli a budeme mit velkej problem ho nahradit na soucasnou uroven vyroby a pritom budeme mit zivit desitjy milionu elektromobilu..
 
uri
* 13. října 2020 [15:58:27] Re :: link
uri » bohuzel svet tanci podle toho jak piska shareholders profit honitba a ta ve vysledku sleduje za co utraci lidi

mi prijde, ze dneska ma mnohem vetsi moc hybat svetem jak lidi utraci svoje penize, nez jak voli u voleb... a to jak utraci dneska ridi AI pres socialni media

myslim, ze sme dospeli dystopickyho milniku, kde stroje ovladaj chovani lidi skrze marketingovy algoritmy
 
Stenly
* 13. října 2020 [14:07:34] Re :: link
Stenly » to by davalo smysl kdyby ty staty vedely ze maji naslapnuto splnit nejaky ty limity, co uz vsichni vi, ze nesplni..a musely by zaroven tlacit jadro a i tak by to trvalo 30 let nez bude nejaka infrastruktura, ale ten autoprumysl musi plnit uz ted, proroci pokroku se nazerou na projektech na spasu sveta a zaplati jim to nejchudsi a stredni trida.

a hlavne za ty straslivy miliardy eur nebude zadnej vysledek, to by bylo mnohanasobne funkcnejsi vzit desetinu tech penez a dat jit na R&D treba do fuze nebo modularnich reaktoru IV generace a za druhou desetinu koupit prales v brazilii a zbytek mohl klidne zustat ve spotrebe
 
uri
* 13. října 2020 [12:06:00] Re :: link
uri » ad elektro auta a spol.

to snad vedi vsichni zucastneny, ze v aktualnim stavu to neni zelenejsi, nez ropa

pointa je dostat ty splodiny z mesta, at si to cadi nekde na poli, ale ve meste, kde lidi chtej aby se jim dejchalo lip

a zaroven je to investice do budoucnosti, kde se spoleha na to, ze casem vyroba elektriny a baterii bude cim dal zelenejsi

spalovaci motory mely podobnej souboj s konma na zacatku minulyho stoleti, kdy technolgie a infrastruktura byly v plenkach

stejne jako s jakoukoliv jinou novou technologii, nechces bejt early adopter, protoze je to sice cool, ale pouzivani stoji za vylizprdel... nech to tak na 3. nebo 4. generaci, kde vyladej vetsinu zasadnich much a srazi ceny. pamatujete prvni chytry telefony? ')



jediny co vidim jako potencialni podvod je radobyzelenej marketing a lidi nachylny na trendy
 
Sili
12. října 2020 [23:51:03] Re :: link
Sili » Stenly (21:26:07): ja se divím, ze tohle neni kazdymu jasny uz na prvni pohled. Jezdit na elektřinu v zemi která cca 50% energie získává z uhlí je prece nesmysl. K tomu samozrejme ekologicka zatez vyroby, zivotnost akumulatoru, cena, vaha a hlavně nulovej komfort. Takze pulka lidi co znam to ma jako druhy auto na dojizdeni do prace a pak maji jeste jedno velky poradn na dovolenou. To je panecku ekologie
Nechápu
To samy solary.
 
jen příspěvky od:
(zastavit refresh) << na vršek nahoru :: 1189-1208 z 4939 :: dolů dospod >>