guano »
Stenly (13:47:25): k tomu prvnímu - připomnělo mi to, jak se shání lektoři pro výuku azylantů tady. důležité je vybrat co nejlevnější zakázku, pamatuju si, že před lety se řešilo, že to vyhrál někdo, kdo pak nebyl schopnej poskytnout kompetentní lektory. požadavky jsou teď "vš vzdělání a min. rok praxe", plat nižší než v odrbávací jazykovce.
myslim, že učit lidi z úplně jinýho kulturního a jazykovýho prostředí je těžký jak prase. přijde mi to pak jako řetězec, kdy může docházet k tomu, že se vytyčí nějaká úroveň a počet hodin, to vede v tlaku lektor, který nesedí, studenti tam nechodí... vůbec si to samozřejmě nedokážu představit v praxi, všechny ty varianty, jak výuku budou bojkotovat kvůli pohlaví učitele, že jim je to jedno úplně, že neumí pořádně ani svou mateřštinu, docházka se divně hlídá, maj traumata, do toho tam jsou snaživý a schopný, který ty další serou, a vše přesto, že se lektor/ka přetrhne...
já to vidim ze strany lektorů, který se setkávaj s různejma studentama z celýho spektra, a nejsou/nejsme tak dobře proškoleni (a to sama školím). jenže když čtu diskuze na fb, tak to jsou řevy, jak se maj omezit peníze na ty parazity, což vede akorát k tomu, že tady ty lidi stejně budou, ovšem se zoufalou výukou a neintegrovaný.
jak řikám, tohle je pohled z lektorský a český strany, háčků je tam spousta a je to komplexní problém.