matejcik »
nějaký marketingový rozhodnutí, vsadím se, že vývojáři z toho taky nejsou dvakrát nadšení.
osobně zůstávám u gnome classic, a zůstanu tam, dokud se unity nezačne chovat slušně ke klávesovým zkratkám s Win, protože toho se vzdávat nehodlám.
(protože v rámci "kompatibility s windows" si někdo myslel, že je úžasnej nápad mít klávesu Win samotnou nabindovanou na otevření nabídky aplikací -- a to se netýká jen Unity, ale i třeba openSUSího GNOME, KDE4 (kde je to naštěstí uděláno inteligentně, protože programátoři KDE mají jednotlivě třikrát víc rozumu než vývojáři GNOME dohromady - škoda jen, že ten rozum naprali směrem, který mě odpuzuje) ... což má problém, protože klávesa Win je modifikátor, takže pokud chce někdo reagovat na stisk, tak si musí ošetřit, že nereaguje na KeyDown, ale KeyUp, a navíc že nezareaguje pokud byla stisknuta nějaká další klávesa, a navíc že tímhle handlingem nezablokuje přirozené zpracování klávesových zkratek s modifikátory.
což není jednoduché a lidi, kteří si myslí, že je dobrý nápad se do toho pouštět, to povětšinou neumí. a navíc ani neví o tom, že to neumí, protože to jsou typicky lidi, kteří existenci klávesových zkratek dvakrát neřeší, jelikož kdyby řešili, nikdy by nevymysleli nic tak pitomého.
v openSUSím GNOME je to v tuto chvíli, zdá se, spravené k mojí spokojenosti - speciálně klávesa Win sama nedělá nic. v Unity je to teď tak, že klávesa Win vyvolá otevření té velké nabídky, což by v principu bylo pěkné, kdyby to (jak zmíněno) bralo důsledné ohledy na klávesové zkratky. no a když se jeden pokusí nějakou klávesovou zkratku použít, a je to třeba Win+T, tak místo spuštění terminálu (nastaveno systémově) se otevře Koš (nastaveno v unity). a když něco komplikovanějšího, tak [publikum se mnou] UNITY SPADNE!)
ách, raketa. kam já bych tyhle ranty psal, kdybych raketu neměl